مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-08اقتصادي

بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک صنعتی در سلطانیه


گلخانه هیدروپونیک صنعتی برای نخستین بار در استان در سلطانیه به بهره برداری رسید.

- ایسنا/زنجان رییس جهاد کشاورزی سلطانیه گفت: گلخانه هیدروپونیک صنعتی برای نخستین بار در استان در سلطانیه به بهره برداری رسید.

علیرضا اسداللهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک صنعتی با مساحت 2970 مترمربع در شهرستان سلطانیه احداث شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود این کارگاه سالانه 35 تن توت فرنگی تولید کند.

وی یادآور شد: این گلخانه با اشتغال زایی 4 نفر با اهداف تولید پایدار و کارآفرینی و افزایش کارآیی مصرف آب در اراضی روستای سنبل آباد این شهرستان احداث شده است.

اسدالهی با اضافه کردن این مطلب که افزایش میزان و کیفیت محصول تولیدی، ماندگاری بیشتر و سالم بودن محصول از مزایای روش علمی کشت هیدروپونیک است، بیان کرد: کل سرمایه گذاری برای اجرای این طرح 22 میلیارد ریال است.

رییس جهادکشاورزی سلطانیه ادامه داد: با حمایت های بیشتر، تشویق کشاورزان به کشت محصولات گلخانه ای نه تنها اشتغال را در بخش کشاورزی افزایش می یابد، بلکه از هدررفت آب های زیرزمینی جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات گلخانه ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، تولید محصول مورد نظر طی سال، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک صنعتی در سلطانیه

بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک صنعتی در سلطانیه