مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-05-08پزشكي

ضرورت غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت بالای 30 سال


رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه با اشاره به راه اندازی کلینیک غربالگری فشارخون و دیابت در این بیمارستان بر ضرورت غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت بالای 30 سال تاکید کرد.

- ایسنا/مرکزی رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه با اشاره به راه اندازی کلینیک غربالگری فشارخون و دیابت در این بیمارستان بر ضرورت غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت بالای 30 سال تاکید کرد.

دکتر سیدفرهاد سبط طباطبایی یزدی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در علم پزشکی، همواره پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: پیشگیری موجب هزاران میلیارد تومان صرفه جویی در درمان بیماران می شود و به عنوان مثال واکسیناسیون فلج اطفال منجر به پیشگیری از فلج مردم شده و هزینه های مترتب بر درمان را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر پیشگیری از تبعات ناشی از ابتلا به بیماری های زمینه ای نظیر فشارخون و دیابت گفت: این دو بیماری زمینه ای علامت مشخصی ندارند و معمولا افرادی که دچار فشارخون و دیابت هستند از بیماری خود مطلع نبوده و متاسفانه پس از گذشت مدتی با عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری نظیر نارسایی کلیوی، اختلالات بینایی و .

مواجه می شوند که درمان این عوارض به مراتب دشوارتر از پیشگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت بالای 30 سال

ضرورت غربالگری فشارخون و دیابت برای جمعیت بالای 30 سال