مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-07پزشكي

4 واکسن کرونایی که در ایران تزریق می شوند


واکسن های آسترازنکا، اسپوتنیک وی، بهارات و واکسن چینی؛ چهار واکسنی هستند که اکنون به ایرانیان دارای اولویت تزریق واکسن کرونا، تزریق می شوند تا آنها را در برابر پاندمی قرن ایمن کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، چهار نوع واکسن کووید-19 به کشور وارد شده اند تا بر اساس اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون به افراد دارای اولویت تزریق شوند.

در حال حاضر بعد از اتمام فاز اول واکسیناسیون که شامل کادر درمان، کارکنان خانه های سالمندان، جانبازان شیمیایی، تنفسی و بالای 50 درصد، کارکنان مربوط به تغسیل اموات، افراد کم توان ذهنی و جسمی و بیماران خاص و صعب العلاج بود، دومین فاز واکسیناسیون علیه کرونا از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه آغاز شد و در دو بخش شامل افراد به ترتیب از سنین 80 سال به بالا، 75 تا 80، 70 تا 75، 65 تا 70 و بیماران زمینه ای و صعب العلاج، و در عین حال افراد 16 تا 64 ساله ای که حداقل دارای یک بیماری زمینه ای هستند، پیش می رود.

در عین حال گفته می شود به دلیل بالا بودن جمعیت افراد در اولویت در فاز دوم، این فاز طولانی تر بوده و شاید تا تیر ماه 1400 به طول انجامد.

باید توجه کرد که تا زمان ورود واکسن های کرونای ایرانی به فاز تولید انبوه، واردات واکسن در دستور کار است و تا کنون چهار نوع واکسن یعنی؛ آسترازنکا در قالب سبد کووکس و تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 واکسن کرونایی که در ایران تزریق می شوند

4 واکسن کرونایی که در ایران تزریق می شوند