مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 00:052021-05-07اقتصادي

کوچ چهار هزار و 700 خانوار عشایر ایل قشقایی به سمیرم


هر ساله با فرا رسیدن فصل کوچ چهار هزار و 700 خانوار عشایر ایل ‏قشقایی به مراتع ‏ییلاقی سمیرم کوچ می کنند.

- علی رحیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: عشایر ایل قشقایی فصل سرما را در مراتع ییلاقی استان های بوشهر، خوزستان، فارس و ‏کهکیلویه و بویر احمد سپری می کنند و ‏با فرا رسیدن فصل گرما به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم کوچ می کنند.

‏ رییس اداره امور عشایر سمیرم ‏ افزود: عشایر سهم عمده ای ‏در تولید گوشت قرمز و لبنیات کشور دارند ‏و با ‏600 هزار راس دام سبک، جامعه  مولد در کشور هستند.

وی بیان کرد: عشایر به علت شرایط سخت و خشک مراتع قشلاقی کوچ زود هنگام به ‏مراتع سمیرم را آغاز کردند و زودتر از تاریخ تقویم کوچ وارد ‏این شهرستان شدند ‏که کوچ زودهنگام مشکلاتی را به دنبال دارد و با توجه به اینکه مراتع ییلاقی هنوز آمادگی ورود دام را ‏ندارند، ورود زود هنگام دام و دام مازاد به مراتع خسارت زیادی به مراتع وارد می ‏کند که جبران ناپذیر ‏است.

‏ رحیمی تصریح کرد: عشایر کوچ رو دارای جمعیت 25 هزار نفر هستند که از منطقه زمان کهریز، قبر کیخا و چهار راه ‏و سعادت آباد وارد شهرستان ‏سمیرم می شوند.

‏به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، چهار هزار و 700 خانوار عشایری از چهار طایفه دره شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی ایل بزرگ قشقایی به ییلاق کوچ و مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ چهار هزار و 700 خانوار عشایر ایل قشقایی به سمیرم

کوچ چهار هزار و 700 خانوار عشایر ایل قشقایی به سمیرم