مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 11:552021-05-07اقتصادي

مرگ سالانه بیش از 350 هزار کارگر در دنیا


برابر اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آسیب های شغلی در واحدهای تولیدی تا 29 درصد و آسیب های شغلی منجر به فوت تا 44 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ بر اساس گزارشها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار را به خود اختصاص داده و بیشترین سهم آسیب دیدگان شغلی متعلق به فعالیت ساختمان است.

کم توجهی به مقوله ایمنی و حفاظت کار افزایش حوادث و آسیب دیدگی های شغلی را به دنبال دارد و هرگونه حادثه ناشی از کار ولو جزیی موجب درد و ناراحتی فرد حادثه دیده و اعضای خانواده او می شود.

بر اساس برآوردها در سراسر دنیا، سالانه بیش از 350 هزار مرگ و میر در محل کار و بیش از 270 میلیون آسیب در محل کار رخ می دهد.

آسیب شغلی یا مصدومیت کاری، عبارت از آسیب فیزیکی به بافتهای بدن به دلیل بروز یک حادثه شغلی یا مواجهه با عوامل استرس زا در محیط کار است.

مفاصل و ستون فقرات، سر، دست ها، ریه ها، چشم ها، استخوان بندی و پوست است از جمله اندام هایی از بدن هستند که بیشتر در معرض این آسیبها قرار دارند.

آسیب های شغلی می توانند در اثر خطرات شغلی ناشی از کار اعم از فیزیکی، مواد شیمیایی یا زیست شناسی از قبیل دما، گزش حشرات، مواد شیمیایی خطرناک، پرتو و فرسودگی شغلی به وجود آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه بیش از 350 هزار کارگر در دنیا

مرگ سالانه بیش از 350 هزار کارگر در دنیا