مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 11:352021-05-07اقتصادي

تامین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام


دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، از بررسی موضوع «تامین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام» در این کمیته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از ، توضیح داد: اوراق اجاره مبتنی بر سهام ، در سطح بازارهای مالی اسلامی دنیا، یک محصول مالی جدید و نوآور و پیشرو محسوب می شود که به مدد تصویب و تایید آن در کمیته فقهی و به پشتوانه آرای فقهی مراجع عظام تقلید در بازار سرمایه ایران عملیاتی هم شده و با استفاده از این سازوکار، خیلی از شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها می توانند تامین مالی کنند.

پیره اظهار داشت: نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به اینکه سهام شرکت های مختلفی در بازار سرمایه در حال معامله است و این شرکت ها از نظر ملاحظات فقهی هم تفاوت هایی با هم دارند، سهام تمام شرکت ها از نظر ملاحظات کمیته فقهی قابلیت اجاره دادن را ندارد .

وی با اشاره به اینکه  بر این مبنا سهام تمام شرکت ها نمی تواند به عنوان دارایی مبنای موضوع انتشار اوراق اجاره قرار بگیرد ، خاطرنشان کرد:  از نظر ملاحظات فقهی، آن دسته از شرکت هایی که دارایی های قابل اجاره آنها در مجموعه اموال شرکت بر سایر انواع دارایی ها غلبه داشته باشد، می تواند مبنای انتشار اوراق اجاره قرار بگیرد و در خصوص این سهم ها بعد از اینکه کمیته فقهی این موضوع را تایید کرد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام

تامین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام