مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-07اجتماعي

مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران آغاز شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: مبارزه با پروانه دم قهوه ای برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران با جمع آوری لانه های زمستان گذرانی این آفت آغاز شد.

- ، رحیم مهردادی با اشاره به اینکه جنگل های ارسباران از ابتدای سال جاری مورد پایش کارشناسان گیاه پزشکی و اعضای کارگروه تخصصی گیاه پزشکی این اداره کل قرار گرفته است، افزود: بر اساس گزارش این کارشناسان، آفت برگ خوار دم قهوه ای بلوط در حوزه شهرستان اهر طغیان کرده بود.

وی اظهار داشت: کارگروه تخصصی گیاه پزشکی این اداره کل با حضور نمایندگان دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و براساس تصمیم کارگروه نسبت به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای جمع آوری لانه های زمستان گذرانی این آفت اقدام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه اجرای عملیات کنترل و مبارزه با این آفت، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان هوراند نیز عملیات کنترل و مبارزه با آفت ها در حال انجام بوده و در جنگل های اهر نیز از چهاردهم اردیبهشت امسال این عملیات آغاز شده است.

مهردادی ادامه داد: سایر مناطق جنگل های ارسباران نیز در حال رصد و پایش بوده و در صورت بروز طغیان آفت، برابر تصمیم کارگروه تخصصی گیاه پزشکی، اقدامات کنترلی انجام خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران آغاز شد

مبارزه با آفت برگ خوار بلوط در جنگل های ارسباران آغاز شد