مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-07پزشكي

احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونای آفریقایی


موارد شناسایی شده کرونای آفریقای جنوبی در ایران رو به افزایش بوده و این ویروس جهش یافته در برابر برخی واکسن ها مقاوم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، دیروز وزیر بهداشت از شناسایی موارد جدید کرونای آفریقای جنوبی و هندی در کشور خبر داد.

به گفته نمکی در برخی از استان ها، جهش های جدید ویروس آفریقای جنوبی از سه مورد به پنج مورد قطعی و موارد مشکوک به 30 مورد در هرمزگان رسیده است.

این در حالی است که موج چهارم کرونا سیر نزولی پیدا کرده است، موجی که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت عامل اصلی آن ویروس جهش یافته انگلیسی با قدرت سرایت و شدت بیشتر بیماری است.

اکنون که روند این موج سهمگین نزولی شده مواردی از کرونای آفریقای جنوبی، هندی و هیبرید هندی- کالیفرنیایی در کشور شناسایی و نگرانی ها از افزایش دوباره موارد ابتلا و بستری بیشتر شده است.

ویژگی های کرونای آفریقای جنوبی را بشناسید حسن رودگری، متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کرونای آفریقای جنوبی و ویژگی هایش بیان کرد: واریانت جدید از ویروس SARS-CoV-2 بار اول در خلیج نلسون ماندلا در ماه نوامبر 2020 در آفریقای جنوبی گزارش شد، در حالی که اولین بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونای آفریقایی

احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونای آفریقایی