مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-07پزشكي

خطری که جان بیماران را بعد از جراحی مری تهدید می کند


نتایج تحقیق جدید نشان می دهد، بیش از 24 درصد بیمارانی که جراحی برداشتن مری دارند، پس از عمل، ترومبوآمبولی وریدی (وضعیتی که در آن لخته خون اغلب در وریدهای عمقی پا، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان می دهد، بیش از 24 درصد بیمارانی که جراحی برداشتن مری دارند، پس از عمل، ترومبوآمبولی وریدی (وضعیتی که در آن لخته خون اغلب در وریدهای عمقی پا، کشاله ران یا بازو ایجاد می شود و از طریق گردش خون به ریه ها می رود) را تجربه می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفیز، نتایج مطالعه جدیدی نشان داد که درصد بیمارانی که به دلیل سرطان، تحت عمل برداشتن مری قرار می گیرند و از ترومبوآمبولی وریدی پس از عمل رنج می برند، بسیار بالاتر از آن است که پیش از این گزارش کردند، به طوری که حدود 24 درصد از آنان مبتلابه ترومبوز ورید عمقی یا آمبولی ریه هستند.

میزان مرگ ومیر 6 ماهه برای بیماران مبتلابه ترومبوآمبولی وریدی 17.

6 درصد در مقایسه با افراد فاقد ترومبوآمبولی وریدی با 2.

1 درصد بود.

ترومبوآمبولی وریدی (VTE) یک عارضه شایع پس از جراحی است که به طور بالقوه قابل پیشگیری است و منجر به مرگ ومیر قابل توجهی می شود.

بیمارانی که جراحی برداشتن مری داشته اند به دلیل فشار بیماری، اهمیت جراحی و میزان بالای ناخوشی قبل از عمل، در میان گروه های خطرناک برای ترومبوآمبولی وریدی قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری که جان بیماران را بعد از جراحی مری تهدید می کند

خطری که جان بیماران را بعد از جراحی مری تهدید می کند