مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-07سياسي

سخنگوی سابق شورای نگهبان:: از هر زاویه ای، مصوبه اخیر شورا خلاف قانون اساسی است


آن مصوبه (مورد اشاره آقای طحان نظیف) چیزی بیشتر از قانون اساسی نبود، یعنی تکرار معیارهای قانون اساسی بود، - سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: آن مصوبه (مورد اشاره آقای طحان نظیف) چیزی بیشتر از قانون اساسی نبود، یعنی تکرار معیارهای قانون اساسی بود، تبیین بود و چیزی بالاتر از قانون اساسی، یا تخصیص و مخصص قانون اساسی نبود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان گفت: هرچند دغدغه شورای نگهبان برای ساماندهی انتخابات مثبت است، اما مصوبه اخیر مخالف و مغایر قانون اساسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه ایران در گفت وگوی 16 اردیبهشت 1400 با نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی سابق شورای نگهبان آمده است: بند 10 سیاست های کلی انتخابات که در سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، درباره ارتقای شایسته گزینی - همراه با زمینه سازی مناسب - در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران است.

در تبصره های این بند بر تعیین دقیق معیارها و شاخص ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی ، شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان در مرحله ثبت نام به شیوه های مناسب قانونی و متناسب با هر انتخابات و درنهایت تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی سابق شورای نگهبان:: از هر زاویه ای، مصوبه اخیر شورا خلاف قانون اساسی است

سخنگوی سابق شورای نگهبان:: از هر زاویه ای، مصوبه اخیر شورا خلاف قانون اساسی است