مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-07اقتصادي

کشت قراردادی کلزا؛ تجربه ای موفق


مشاور ارشد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه اولین کشت قراردادی در سال جاری تجربه موفقی را برای این استان رقم زده است، گفت: - در پی انعقاد تفاهم نامه بین این سازمان و شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس، در سال زراعی جاری بالغ بر 6 هزار هکتار از مزارع کلزای استان وارد فرآیند کشت قراردادی شد.

محمد محمدی در توضیح طرح مطلبی با عنوان چالش های کشت قراردادی، افزود: بهره برداران با انعقاد قرار داد با شرکت مذکور، محصول تولیدی را 5 درصد بیشتر از قیمت تضمینی اعلام شده توسط دولت به فروش می رساندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهاد کشاورزی، محمدی با اشاره به اینکه شرکت متعهد به پرداخت مطالبات کشاورزان حداکثر ظرف مدت ده روز است، گفت: تاکنون کلزاکاران بیش از چهار هزار تن کلزا به شرکت طرف قرار داد تحویل داده اند وهفتاد درصد بهای آن را طبق قرارداد دریافت نموده اند.

محمدی؛ تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز کلزاکاران بدون درگیری با وام های بانکی یا موسسات مالی را از دیگر مزایای اجرای کشت قراردادی برشمرد و اظهار کرد: شرکت به ازاء هر هکتار مبلغ 35 میلیون ریال را در دو قسط به کشاورزان پرداخت کرد و تسهیلات مذکور در زمان تسویه حساب از مطالبات کشاورز کسر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی کلزا؛ تجربه ای موفق

کشت قراردادی کلزا؛ تجربه ای موفق