مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-07اقتصادي

رشد 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99


به گفته دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در حالی که تولید محصولات پتروشیمی در سال 99 رشدی 10 درصدی داشته، صادرات این محصولات افزایشی 13 درصدی را به ثبت رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، احمد مهدوی ابهری با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 واحد پتروشیمی به بهره برداری رسید، افزود: این موضوع رشد 10 درصدی تولید محصولات پتروشیمی را در پی داشت.

وی ادامه داد: با این حال توانستیم در صادرات بهتر عمل کنیم و صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99 در مقایسه با سال قبل از آن افزایشی 13 درصدی را تجربه کرده است.

به گفته مهدوی، امسال نیز با توجه به اینکه حجم بالایی از افزایش تولید طرح های بهره برداری شده در جهش دوم صنعت پتروشیمی طی سال 99 در سال جاری محقق شده است، افزایش تولید اتفاق افتاده که صادرات را نیز به همان نسبت بالا برده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود موانعی که تحریم ها ایجاد کرده اما مشکلی برای صادرات نداریم، گفت: طبق روال تعریف شده، انتقال پول صادرات پتروشیمی به کشور در حال انجام است.

واردات واکسن دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره مجوز واردات واکسن به بخش خصوصی نیز تاکید کرد: پتروشیمی ها در این زمینه ورود نکرده اند و ارز حاصل از صادرات پتروشیمی برای واردات سایر تجهیزات مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99

رشد 13 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در سال 99