مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 16:302021-05-06بين الملل

تأکید لاوروف بر ضرورت تلاش برای ایجاد ثبات در قره باغ


وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سرپرست نخست وزیری ارمنستان بر لزوم تداوم تلاش برای ایجاد ثبات در منطقه قره باغ تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با نیکول پاشینیان سرپرست نخست وزیری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس ، لاوروف پس از دیدار با پاشینیان در نشستی خبری گفت: به طور مفصل درباره اوضاع قره باغ صحبت کردیم و بر پیشرفت حاصل شده و ایجاد ثبات در وضعیت این منطقه تأکید کردیم .

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر لزوم بازگشت اسرای جنگی، مین زدایی مناطق جنگی و تداوم تلاش سازمان های بین المللی در قره باغ، درخصوص اهمیت کارگروه سه جانبه مسکو، ایروان و باکو گفت: موفقیت این تلاش ها بر ایجاد شرایط لازم برای عادی سازی فضای کلی [منطقه]و برپایی همکاری سازنده در دوره پس از درگیری تأثیر چشمگیری خواهد داشت .

لاوروف ضمن هشدار درخصوص سیاسی کردن روند برقراری صلح در قره باغ، بر لزوم همکاری روسای گروه مینسک جهت ایجاد فضای اعتماد تأکید کرد.

او در واکنش به اظهارات اخیر الهام علی اف رییس دولت جمهوری آذربایجان گفت، هرگونه اظهاراتی که با توافقات حاصل شده میان باکو، ایروان و مسکو در تناقض باشد، نمی تواند به عنوان جایگزینی برای توافق فعلی در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید لاوروف بر ضرورت تلاش برای ایجاد ثبات در قره باغ

تأکید لاوروف بر ضرورت تلاش برای ایجاد ثبات در قره باغ