مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 13:452021-05-06اقتصادي

اجرای جایگزینی کشاورزی بازار محور به جای کشاورزی تولید محور


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای جایگزینی کشاورزی بازار محور به جای کشاورزی تولید محور در سطح استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در هفتاد و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با بیان اینکه  اجرای جایگزینی کشاورزی بازار محور به جای کشاورزی تولید محور در مورد کشت محصول کلزا در استان آغاز شده است، اظهار داشت: به این صورت که در ابتدای فصل کشت  سرمایه دار حقیقی یا حقوقی به عنوان پشتیبان، تمام نهاده های مورد نیاز این محصول را تامین نموده و در اختیار کشاورز قرار می دهد و طبق قراردادی که با وی منعقد می نماید موظف می گردد محصول تولیدی کشاورز را به قیمت روزی که دولت در شورای قیمت گذاری مشخص خواهد کرد و یا حتی به قیمتی 10 درصد بالاتر خریداری کند.

وی با بیان اینکه به این صورت دغدغه بازار کشاورز مبنی بر امکان فروش نرفتن محصول مرتفع می گردد، افزود: این موضوع در تولید مرغ و تولید محصولات باغی امسال جزو برنامه خواهد بود و هدف از آن اینست که کشاورز فقط دغدغه تولید داشته باشد و از دغدغه احتمال عدم فروش محصول تولیدی رها گردد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه کشت قراردادی محصولات زراعی بخش کشاورزی به عنوان نسخه نجات بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای جایگزینی کشاورزی بازار محور به جای کشاورزی تولید محور

اجرای جایگزینی کشاورزی بازار محور به جای کشاورزی تولید محور