مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 12:352021-05-06سياسي

قاضی نورالله شوشتری؛ مروج بزرگ مذهب شیعه در هند


تسلط فوق العاده آیت الله شوشتری به مذاهب چهارگانه و تبحر او به مناظرات دینی و علمی موجب رشد او به عنوان یک شیعه در دربار شاه اهل تسنن هندوستان شد که تاثیر بسزایی در ترویج تشیع در هند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر محمدحسین ریاحی شب گذشته در برنامه بیست و یکم ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما به بیان ابعاد مجاهدت های علمی شهید آیت الله نورالله حسینی معروف به شهید ثالث یا قاضی نورالله پرداخت.

ریاحی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی های شهر شوشتر، زادگان آیت الله نورالله حسینی اظهار داشت: شوشتر یک شهر بسیار تاریخی است و اساساً خوزستان یکی از جایگاه های تمدنی و فرهنگی تاریخ اسلام در قبل و بعد از اسلام بوده است.

وی افزود: شوشتر یکی از شهرهایی است که در سال 17 هجری قمری، سپاه اسلام وارد آن می شود؛ شوشتر همواره به عنوان یک مرکز اقتصادی و کشاورزی به دلیل وجود آب و جاری شدن رودخانه ها قابل توجه بوده است.

همچنین این شهر از حیث منسوجات نیز معروف بوده و آثار تاریخی فوق العاده ای نیز دارد که مسجد جامع خلیفه معتز یکی از آنهاست.

ریاحی خاطرنشان کرد: شوشتر همچنین مأمن علمای بزرگی همچون تقی الدین شوشتری، عبدالطیف شوشتری و علامه و رجال شناس ارزشمند شیخ محمدتقی شوشتری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاضی نورالله شوشتری؛ مروج بزرگ مذهب شیعه در هند

قاضی نورالله شوشتری؛ مروج بزرگ مذهب شیعه در هند