مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 12:352021-05-06اجتماعي

برداشت گیاهان دارویی از مراتع مهریز ممنوع شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از ممنوعیت گیاهان دارویی مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: این محدودیت از ابتدای فصل بهارآغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد.

- سیدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار فارس از مهریز، حفظ پوشش گیاهی مراتع و منابع پایه اعم از آب و خاک را در طبیعت مهم دانست و اظهار کرد: برداشت هرگونه محصولات فرعی شامل ریواس، آویشن، آنغوزه، اشترک، زیره، گون کتیرایی، بادام کوهی از عرصه های منابع طبیعی شهرستان مهریز ممنوع است.

وی افزود: برداشت و حمل هر نوع محصولات فرعی مرتع و گیاهان دارویی از سطح مراتع، قاچاق محسوب شده و با متخلفان برابر مقررات برخورد؛ و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: ممنوعیت برداشت این محصولات از ابتدای فصل بهار تا پایان تابستان از طریق خبرگزاری های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشارت به همه افراد اطلاع رسانی می شود.

و هیچ گونه توجهی برای برداشت این محصولات وجود ندارد.

 ممنوعیت برداشت از فصل بهار آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد باقری از مردم شهرستان مهریز خواست: هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیر مجاز دام، قطع درختان و برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی را در هر زمان از طریق سامانه تلفنی 1504 اطلاع رسانی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاهان دارویی از مراتع مهریز ممنوع شد

برداشت گیاهان دارویی از مراتع مهریز ممنوع شد