مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-06فناوري

کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار


رییس پلیس فتای استان زنجان درباره کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار هشدار داد.

- محمدعلی آدینه لو امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ارسال لینک های جعلی از طریق پیامک ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است، لذا کاربران به یاد داشته باشند درج و تمدید آگهی در سایت های درج آگهی رایگان، بدون پرداخت هرگونه هزینه است مگر اینکه بخواهند آگهی آنها به صورت ویژه نمایش داده شود.

 وی افزود: متاسفانه نا آشنایی کاربران در خصوص درج رایگان آگهی باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء استفاده کرده و با ترفندهای مختلف از جمله پرداخت هزینه درج یا تمدید آگهی اطلاعات بانکی کاربران را با هدایت آنها به درگاه های فیشینگ سرقت کنند.

 رییس پلیس فتای استان زنجان گفت: در این ترفند کلاهبرداری، پس از درج آگهی توسط کاربر و گذشت چند روز از درج آن، پیامکی تحت عنوان انقضای مهلت آگهی و جلوگیری و از پاک شدن آگهی به کاربر ارسال و درخواست می شود برای تمدید آگهی مبلغی را از طریق لینک درگاه بانکی ارسال شده واریز کنند.

 آدینه لو ادامه داد: درگاه های جعلی طوری طراحی شده اند که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار

کلاهبرداری با شگرد حذف آگهی در سایت دیوار