موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-06اقتصادي

افت 20 درصدی دبی چاه های گلستان/ دشت گرگان در حال فرونشست است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از افت 20 درصدی دبی چاه های استان خبرداد و گفت: دشت گرگان در حال فرو نشست است که بخشی از آن به برداشت آب از چاه ها بر می گردد.

- ، بهزاد هرمزی بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به کاهش بارندگی در استان اظهار کرد: 96 درصد آب شرب استان از چاه ها تامین می شود و گلستان هم کشاورزی و متکی به چاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: 35 هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که تنها 600 حلقه برای شرب شهر و روستا استفاده می شود و بقیه برای مصارف کشاورزی است.

وی بیان کرد: سفره آب های زیرزمینی یکپارچه بوده و مانند کاسه است و هر اندازه که ما از آن برداشت کنیم سبب آسیب زدن به این آبخوان ها می شود.

هرمزی گفت: در تابستان که برداشت آب از چاه های کشاورزی افزایش می یابد سطح سفره ها پایین آمده و با کاهش آبدهی چاه ها روبرو می شویم به گونه ای که در گرگان هشت درصد کاهش آبدهی را شاهد بودیم.

طبق گفته وی چاه های گلستان با توجه به پراکنش بین 15 تا 20 درصد افت دبی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه از استان ما مستعد کشت شالی نیست و تنها در زمین های نسق دار مجاز است، افزود: در سال گذشته هزار هکتار از اراضی به زیر کشت شالی رفت و این امر باعث می شود که به منابع آبی فشار وارد شود و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 20 درصدی دبی چاه های گلستان/ دشت گرگان در حال فرونشست است

افت 20 درصدی دبی چاه های گلستان/ دشت گرگان در حال فرونشست است