مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-06اقتصادي

میلیون ها لیتر آب در حمل و نقل وصادرات میوه ها هدر می رود


میلیون ها لیتر آب در حمل و نقل وصادرات میوه و سبزیجات هدر می رود در حالی که می توان با ساماندهی آن هم ارز صادراتی بیشتری به کشور بازگردانیم و هم میوه بیشتری به بازار داخلی تزریق کنیم.

محمد جاسم میراحمدی صادرکننده نمونه چند دوره در هرمزگان در گفتگو با اتاق بازرگانی ایران و امارات با بیان این مطلب گفت: حجم زیادی از محصولات صادراتی میوه و تره بار به امارات به دلیل حمل به شکل سنتی غیراستاندارد و غیر رسمی و از طریق لنج صورت می گیرد که همین موضوع باعث شده تا بیش از 30 درصد محصولاتی که با آب فراوان و زحمت زیاد کشاورزان تولید می شود، از بین میرود.

میراحمدی افزود: سال گذشته به دلیل کرونا استفاده از حمل ونقل های یخچال دار اجباری شد اما امسال مجدداً صادرات سنتی و غیراصولی لنج ها و بدون نظارت بر میزان بارگیری دوباره انجام شد.

وی گفت: کویت و قطر استفاده از لنج و صادرات فله محصولات کشاورزی را ممنوع کرده و لذا استفاده از بسته بندی و صادرات به شکل پالت اجباری شده است و همین موضوع باعث شده تا درآمد ارزی بیشتری به ایران بازگردد.

وی با اشاره قیمت نامناسب محصول در مبدا ادامه داد: مهم ترین مشکل در این باره نبود یک سیاست گذاری درست در میزان و زمان کشت و برداشت (الگوی کشت مناسب ) است و مسئولیت ضرر کشاورز نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم بر عهده وزارت جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میلیون ها لیتر آب در حمل و نقل وصادرات میوه ها هدر می رود

میلیون ها لیتر آب در حمل و نقل وصادرات میوه ها هدر می رود