مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-06سياسي

آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه آزاد در جاسک مخالفت کرد؟


دبیر کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امتیازاتی از ناحیه استقرار سازمان توسعه سواحل مکران در جاسک نصیب این منطقه می شود فراتر از ایجاد منطقه آزاد در جاسک است و ما پیش از این قانون توسعه سواحل مکران را داشتیم که خارج کردن جاسک از حوزه .

- حمید رضا قوام ملکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بخش هایی از لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری و صنعتی روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و به تصویب رسید که مجمع موافقت خود را با ایجاد 7 منطقه بجز جاسک اعلام کرد.

وی افزود: عدم تصویب منطقه آزاد جاسک به معنای مخالفت مجمع با ایجاد منطقه آزاد تجاری در جاسک نبود چرا که دولت ایجاد منطقه آزاد در جاسک را به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مناطق آزاد کشور همیشه دنبال می کرد اما آنچه که در مورد جاسک مطرح است، قرارگیری آن در قالب سازمان توسعه سواحل مکران و نقش آفرینی کلیدی جاسک در این طرح است که فراتر از امتیازات حاکم بر مناطق آزاد را نصیب این منطقه می کند.

دبیر کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: منفک کردن جاسک از طرح توسعه سواحل مکران و تصویب منطقه آزاد تجاری برای آن عملا تداخلاتی قانونی و اجرایی را برای نقش آفرینی آن در طرح توسعه سواحل مکران و نقش کلیدی این منطقه در استقرار ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه آزاد در جاسک مخالفت کرد؟

آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد منطقه آزاد در جاسک مخالفت کرد؟