مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-06اقتصادي

2 هزار هکتار از زمین های مانه وسملقان زیر کشت پنبه


مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان گفت: تا به الآن 2 هزار و هفتصد هکتار محصول پنبه از سطح مزارع مانه و سملقان کشت شده که پیش بینی می شود این مقدار تا 6 هزار هکتار پنبه در این شهرستان نیز افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مانه و سملقان، این شهرستان قطب تولید پنبه در خراسان شمالی است که با شروع فصل بهار این طلای سفید جلا پیداکرده و فرصت مناسبی برای کسب درآمد و اشتغال این منطقه خواهد بود.

هادی قهرمانیان درباره همین موضوع اظهار کرد: تاکنون 130 تن بذر پنبه گواهی شده دلینته و همچنین هزار و هشتصد تن کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان تأمین و توزیع شده است.

وی گفت: تا به الآن 2 هزار و هفتصد هکتار محصول پنبه از سطح مزارع مانه و سملقان کشت شده که پیش بینی می شود این مقدار تا 6 هزار هکتار پنبه در این شهرستان نیز افزایش یابد و همچنین توقع می رود از این سطح کشت، 23 هزار تن پنبه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان تصریح کرد: پانصد هکتار از این مزارع با کمک بنیاد علوی با تأمین نهاده و بحث مشاوره های فنی بنیاد در حال کشت است.

گفتنی است که کاشت پنبه مانه و سملقان از اول اردیبهشت آغاز و تا خردادماه ادامه دارد و این شهرستان هشتاد درصد کشت پنبه استان را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار از زمین های مانه وسملقان زیر کشت پنبه

2 هزار هکتار از زمین های مانه وسملقان زیر کشت پنبه