مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-06فناوري

سیمرغ با رونمایی رییس جمهور آغاز به کار می کند


ابر کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان سیمرغ که با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیاده سازی شده است، با حضور رییس جمهور افتتاح می شود تا بتواند خدمات محاسباتی در حوزه های مختلف را به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ارائه دهد.

- ابر کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان "سیمرغ" که با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیاده سازی شده است، با حضور رییس جمهور افتتاح می شود تا بتواند خدمات محاسباتی در حوزه های مختلف را به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور ارائه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابر کامپیوتر(Supercomputer) به رایانه هایی گفته می شود که ظرفیت بالایی در محاسبات دارند.

این واژه برای اولین بار توسط مجله نیویورک ورلد برای اشاره به جدول سازهای IBM در دانشگاه کلمبیا به کار رفت.

این رایانه ها برای پردازش ‎های سنگین به کار گرفته می‎ شوند و برای سیستم ‎هایی به کار می روند که قدرت پردازش اطلاعات فراوانی را در کسری از ثانیه داشته باشند.

از این رو این ابزارهای هوشمند برای آزمایش مدل های ریاضی برای پدیده های پیچیده فیزیکی، شبیه سازی آب و هوای آینده، شبیه سازی پیدایش و تکامل کیهان، شبیه سازی و بررسی عملکرد راکتورها، تحقیقات بر روی مواد شیمیایی برای ساخت داروهای جدید، جوش هسته ای و در حوزه رمزنگاری استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمرغ با رونمایی رییس جمهور آغاز به کار می کند

سیمرغ با رونمایی رییس جمهور آغاز به کار می کند