مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-06اقتصادي

اجرای طرح توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات در 5500 هکتار از باغات قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری طرح توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات در پنج ‏هزار و 500 هکتار از اراضی استان اجرا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبری، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان این که، در سال جاری طرح توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات در پنج ‏هزار و 500 هکتار از اراضی استان اجرا خواهد شد،‏ اظهار داشت: از این میزان ‏بیش از چهار هزار هکتار عملیات اصلاح و بهسازی و هزار و 500 هکتار طرح توسعه و جایگزینی در دستور کار قرار دارد.

‏ وی افزود: در این طرح متناسب با شرایط اقلیمی، خاک، میزان آب در دسترس، و همچنین صنایع فرآوری موجود در هر ‏منطقه، باغات جدید توسعه یافته و یا جایگزین می شود.

‏ اکبری با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب در توسعه باغات تصریح کرد: توسعه باغات زیتون و خشکبار مانند پسته و ‏فندق با توجه به مصرف بهینه آب نسبت به سایر محصولات در اولویت بالاتری قرار خواهند داشت.

‏ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از طرح های مهم دیگری که در دستور کار قرار دارد توسعه باغ ‏در اراضی شیبدار دیم و نیمه دیم استان برای محصولاتی همچون بادام، گردو، فندق و انگور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات در 5500 هکتار از باغات قزوین

اجرای طرح توسعه، اصلاح و جایگزینی باغات در 5500 هکتار از باغات قزوین