مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-06سياسي

واگذاری مدیریت داده به سازمان ثبت احوال اشتباه است


دو کارشناس اقتصادی در یادداشتی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ساماندهی فضای سایبری در کشور، واگذاری مدیریت داده به یک نهاد اجرایی مثل سازمان ثبت احوال بدون را غیرکارشناسی قلمداد کردند.

- دو کارشناس اقتصادی در یادداشتی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ساماندهی فضای سایبری در کشور، واگذاری مدیریت داده به یک نهاد اجرایی مثل سازمان ثبت احوال بدون را غیرکارشناسی قلمداد کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت ودود کرامتی (دکترای مهندسی صنایع) و علی رحیمی (کارشناس آمار) آمده است: علیرغم اهتمام جدی مجلس یازدهم بر ساماندهی فضای سایبری و برقراری سازوکاری معقول از مدیریت داده در کشور، اخیرا شاهد تکثر طرحهای ارائه شده در این زمینه هستیم که تمرکز اغلب آن ها بر یکپارچه سازی داده ها و واگذاری مدیریت داده به یک نهاد اجرایی بدون در نظر گرفتن جایگاه اجرایی و قانونی آن ها است.

نکته قابل توجه آن که گاه این طرح ها با یکدیگر جمع پذیر نیستند، بلکه یکدیگر را نقض می کنند.

فارغ از آن که در نظام برنامه ریزی و امور مربوط به مدیریت داده، آنچه ارجح است همگرایی داده ها در قالب یک نظام حکمرانی داده است و نه یکپارچه سازی ( که خود مفهومی است مبهم) اخیرا طرحی با عنوان نظام جامع مدیریت داده های کشور روی میز آمده که به نظر می رسد در تدوین آن اگر ابعاد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری مدیریت داده به سازمان ثبت احوال اشتباه است

واگذاری مدیریت داده به سازمان ثبت احوال اشتباه است