مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-06بين الملل

گفتگوی وزیر خارجه روسیه با مقامات ارمنستان پیرامون وضعیت قره باغ


وزیر خارجه روسیه قرار است در سفری زودهنگام به ایروان با نخست وزیر و وزیر خارجه موقت ارمنستان پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفتگو کند.

- به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در آینده ای نزدیک به ایروان پایتخت ارمنستان سفر خواهد کرد و در دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر و آرا عیوضیان وزیر خارجه موقت این کشور قصد دارد با این مقامات در مورد موضوعات مهم منطقه ای و دوجانبه با تأکید بر وضعیت در قره باغ گفتگو کند.

اندکی پیش از این سفر لاوروف، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه در دیدار با سران ارمنستان قصد دارد پیرامون طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به تعامل دوجانبه، همکاری منطقه ای، هماهنگی سیاست خارجی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و سایر سازمان های بین المللی گفتگو کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: یکی از موضوعات مهم و کلیدی (گفتگوها) پرداختن به جنبه های عملی اجرای بیانیه های رییس جمهور آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور روسیه به تاریخ نهم نوامبر 2020، و 11 ژانویه 2021 از جمله کمک های بشردوستانه به جمعیت های متأثر (از جنگ قره باغ) و احیای زیرساخت ها در منطقه قره باغ، رفع انسداد از ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در منطقه خواهد بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی وزیر خارجه روسیه با مقامات ارمنستان پیرامون وضعیت قره باغ

گفتگوی وزیر خارجه روسیه با مقامات ارمنستان پیرامون وضعیت قره باغ