مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 20:552021-05-05سياسي

سومین شب قدر در حرم امام رضا(ع) چگونه گذشت؟ + فیلم و عکس


امشب همزمان با آخرین شب از لیالی پرفضیلت قدر، زائران و مجاوران به بهشتی ترین قطعه زمین، حرم علی ابن موسی الرضا(ع) آمدند تا قدر بدانند شبی را که از هزار ماه برتر است.

- نوبت به سخنرانی رسیده، حجت الاسلام عالی به جایگاه می رود و در تبیین قدر و منزلت این شب، می گوید: امشب حساس ترین شب سال است، در روایات آمده شب بیست و سوم به عنوان محتملترین شب قدر بیشتر از دو شب دیگر مورد سفارش قرار گرفته است.

حضرت زهرا(س) از عصر این روز فرزندان را می خواباندند تا بتوانند شب را بیدار بمانند و عظمت این شب را درک کنند.

  در بخش دیگری از صحبت های خود با استناد به یکی از روایات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه اظهار می کند: یکی از کارهایی که انسان باید امشب بکند بازنگری بدون توجیه اعمال گذشته است، یکی از کارهای مهم امشب توبه و عذرخواهی است، امیرالمومنین فرمودند که مومن صبحش شب نمی شود مگر اینکه به خودش سوء ظن دارد، مومن با نفس خودش مثل یک شریک خائن رفتار می کند، نفس میتواند کلاه سر انسان بگذارد و ما را تا جهنم ببرد.

او بیان می کند: امیرالمومنین(ع) در بخش دیگری از نهج البلاغه می فرماید که مومنین با چشم اتهام به خودشان نگاه می کنند و خود را به منزله یک متهم می بینند و از اعمالشان دچار عجب و غرور و خودشیفتگی نمی شوند؛ این افراد در مورد کارهای خیر خود هم بین خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین شب قدر در حرم امام رضا(ع) چگونه گذشت؟ + فیلم و عکس

سومین شب قدر در حرم امام رضا(ع) چگونه گذشت؟ + فیلم و عکس