مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-05-05اجتماعي

سگ های تجسس هلال احمر؛ همراه همیشگی بحران ها


در اوایل دهه هشتاد چند تن از مربیان برجسته سگ های تجسّس از صلیب سرخ آلمان به ایران آمدند تا به آموزش مربیانی در کشورمان بپردازند.

- ایسنا/کردستان در اوایل دهه هشتاد چند تن از مربیان برجسته سگ های تجسّس از صلیب سرخ آلمان به ایران آمدند تا به آموزش مربیانی در کشورمان بپردازند.

در این میان تعدادی از امدادگران علاقمند جمعیت هلال احمر به کلاس های مربیگری راه یافتند.

سرانجام کار آموزش به پایان رسید و 9 نفر موفق به اخذ مدرک بین المللی مربیگری سگ های تجسّس از صلیب سرخ آلمان شدند و با تربیت 9 قلاده سگ تجسّس کار خود را با عنوان گروه آنست (آمادگی و نگهداری سگ های تجسّس) آغاز نمودند.

و در حال حاضر استان کردستان نیز به مانند سایر جمعیت های کشور از توان اجرایی سگ های تجسس برخوردار بوده و در عملیات های امداد و نجات از آن ها استفاده می برد.

حضور چشمگیر این گروه از مربیان و سگ های آموزش دیده در منطقه زلزله زده شهرستان بم بسیار حائز اهمیت بود، چرا که این گروه توانست توسط سگ های تجسّس خود 65 نفر زنده و 825 فوتی را از زیر آوار بیرون بکشند.

جلال مرادی، مربی سگ های تجسس جمعیت هلال احمر در گفت وگو با ایسنا در این خصوص می گوید: ما از سال 82 فعالیت خود را با سگ های تجسس در هلال احمر کردستان آغاز کردیم و تا حالا در چندین عملیات آواربرداری و تجسس از این سگ ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های تجسس هلال احمر؛ همراه همیشگی بحران ها

سگ های تجسس هلال احمر؛ همراه همیشگی بحران ها