مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 18:252021-05-05بين الملل

مذاکرات هسته ای وین با یک بن بست مواجه شد


اختلاف نظرهای اساسی میان ایران و ایالات متحده بر سر اقدامات لازم جهت بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته ای ایران روند مذاکرات هسته ای وین را با چالشهایی جدی روبرو کرده است.

- به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، دیپلمات های اروپایی و مقامات پیشین ایالات متحده در گفتگویی با خبرنگار آکسیوس مدعی شدند که مذاکرات وین به دلیل اختلاف نظر میان تهران و واشنگتن بر سر تدابیر لازم جهت بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته ای ایران با یک بن بست روبرو شده است.

در شرایطی که دولت آمریکا مدعی است که هر توافق برای احیای برجام باید شامل پایبندی کامل ایران به تعهدات پیشین خود باشد، ایران موضعی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده است.

یکی از اختلاف نظرهای اساسی تهران- واشنگتن به تصمیماتی مربوط می شود که قرار است در مورد سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته ای که ایران در تأسیسات هسته ای خود نصب کرده، گرفته شود.

هرگونه توافق جدید ممکن است در مورد اینکه آیا ایران می تواند همچنان از این سانتریفیوژها استفاده کند، تصمیم گیری کند و اینکه اگر این امکان وجود نداشته باشد، این سانتریفیوژها لازم است که از ایران خارج شده و یا به سادگی از محل خود جدا شده و در ایران انبار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات هسته ای وین با یک بن بست مواجه شد

مذاکرات هسته ای وین با یک بن بست مواجه شد