مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-05-05اقتصادي

مدیریت تنش آبی درآذربایجان شرقی نیازمند اعمال برخی محدودیت ها است


معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش میزان بارش ها، امسال با تنش آبی مواجه خواهیم بود، گفت: در این شرایط ناچار به اعمال برخی محدودیت ها هستیم.

- ، جواد رحمتی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف در شرایط کنونی ضروری است، افزود: به دلیل شرایط خاصی که امسال پیش رو داریم، باید برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد و همه بخش ها نیز باید خود را با برنامه تعیین شده هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه ناچار به اعمال محدودیت هایی در بخش های صنعت و کشاورزی هستیم، گفت: اولویت نخست در حوزه مدیریت منابع آبی، تأمین آب شرب مردم است و باید به نحوی مدیریت کنیم که تنش آبی امسال را بدون مشکل خاصی سپری کنیم.

رحمتی افزود: در عین حال باید مردم را نسبت به اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب ترغیب کنیم؛ متأسفانه سرانه مصرف آب در کشور ما حتی از کشورهای توسعه یافته هم بیشتر است.

وی گفت: متوسط میزان بارش در استان آذربایجان شرقی، 250 میلی متر در سال است که همین میزان هم پراکنش مناسبی ندارد؛ بنابراین تغییر الگوی مصرف و توجه به مصرف بهینه از سوی مردم و بخش های مختلف ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت تنش آبی درآذربایجان شرقی نیازمند اعمال برخی محدودیت ها است

مدیریت تنش آبی درآذربایجان شرقی نیازمند اعمال برخی محدودیت ها است