مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-05اقتصادي

ارائه روشی مقرون به صرفه در پایش سطح جاده ها


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توسعه سامانه ای امکان پایش بافت درشت روسازی های آسفالتی با استفاده از صدای اندرکنش لاستیک/سطح جاده را تسهیل بخشیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا گنجی، دانش آموخته دوره دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح توسعه سامانه برداشت و تحلیل بافت درشت روسازی های آسفالتی از طریق پردازش صوت اندرکنش سطح جاده/لاستیک گفت: اصطکاک سطح جاده ها، یکی از پارامترهای مهم در ایمنی جاده ها و بافت درشت یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر آن است.

وی با بیان اینکه روش های دستی و استاتیک برداشت داده های بافت درشت روسازی در سال های اخیر در کشورهای پیشرفته به ندرت مورداستفاده قرار گرفته اند، گفت: این روش ها معایب فراوانی همچون سرعت کم برداشت داده ها، به خطر افتادن جان نیروی انسانی برداشت کننده اطلاعات، هزینه فراوان، برداشت اطلاعات از قسمت محدودی از شبکه و عدم یکپارچگی داده ها دارند.

گنجی ادامه داد: در مقابل روش های نوینی که برداشت داده ها را به صورت مکانیزه و دینامیک انجام می دهند، اغلب این مشکلات را مرتفع می کنند.

وی تصریح کرد: عمده روش های دینامیک توسعه داده شده برای برداشت بافت درشت روسازی ها مبتنی بر لیزر هستند که جزو ابزارهای گران قیمت برداشت به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه روشی مقرون به صرفه در پایش سطح جاده ها

ارائه روشی مقرون به صرفه در پایش سطح جاده ها