مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-05اجتماعي

کاهش محدودیت های کرونایی و بازگشت قرآن های حرمین شریفین به جای قبلی+فیلم


در حالی که از ابتدای شیوع کرونا قرآن های مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) به دلیل جلوگیری از انتقال این ویروس جمع آوری شده بود، روز گذشته با تصمیم متولیان حرمین شریفین در جای قبلی و در اختیار زوار قرار گرفت.

- بازگرداندن قرآن ها در مسجدالحرام این امر در حالی است که به دلیل شیوع کرونا و لزوم استفاده از وسایل شخصی، امکان استفاده از قرآن های قرار داده در حرم های مکه و مدینه نبود.

با این وجود، پس از اینکه بر اساس مصوبه مسؤولان حرمین شریفین، همه زائران برای تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) باید واکسن کرونا زده باشند، برخی از محدودیت ها کاهش یافت.

در مرحله نخست فرش های مسجدالنبی (ص) در روزهای گذشته پهن شد و اکنون نیز برخی از قسمت های مسجدالحرام مفروش شده است و پس از آن مصحف های شریف بعد از بیش از 14 ماه در جای قبلی و در اختیار زائران قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، با توجه به عادی شدن شرایط در حرمین شریفین به نظر می رسد که حج تمتع سال جاری با اعمال محدودیت هایی برای مسلمانان جهان برگزار شود که البته هنوز هم سعودی ها درباره وضعیت حج 1400 اعمال نظر نکرده و کشورهای اسلامی در بلاتکلیفی هستند.

حج تمتع سال گذشته فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد و این امر نارضایتی مسؤولان حج برخی از کشورها را به همراه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش محدودیت های کرونایی و بازگشت قرآن های حرمین شریفین به جای قبلی+فیلم

کاهش محدودیت های کرونایی و بازگشت قرآن های حرمین شریفین به جای قبلی+فیلم