مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 16:002021-04-23سياسي

تاکنون کدام «متهم یا محکوم گردانی» اثرگذار بوده است؟


نشان دادن قبح و زشتی اعمال، ابتدایی ترین هدف مجازات متهم است که در بیشتر نظام های حقوقی پذیرفته شده و درباره آثار آن مباحث مفصلی مطرح شده است.

- روزگذشته حادثه آفرینان چهارشنبه سوری در سال 1399 در شهر مشهد گردانده شدند تا تبعات اقداماتشان را نزدیک مشاهده کنند.

طرح پیشگیرانه و برخورد با متهمان حوادث چهارشنبه آخر سال، با حضور قاضی سید هادی شریعت یار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دستگیرشدگان این حوادث اجرا شد، در این طرح 34 نفر از این افراد با حضور در سطح شهر آثار و تبعات رفتارهای هنجارشکنانه خود را مشاهده کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک نشان دادن قبح و زشتی اعمال، ابتدایی ترین هدف مجازات متهم است که در بیشتر نظام های حقوقی پذیرفته شده و درباره آثار آن مباحث مفصلی مطرح شده است.

اندیشمندان حقوق کیفری، به ویژه علم کیفرشناسی بر این باورند که یکی از روش های مطلوب پیشگیری از وقوع جرم، اتصال زشتی ارتکاب جرم به کراهت مجازات است.

روانشناسی جنایی درشناسایی و تحلیل شخصیت بزهکار ضمن معرفی وی به عنوان قربانی، پس ازتعریف حقوق بزه دیده اعلام می کند که شخصیت و عوامل موثر بر وقوع بزه باید تجزیه و تحلیل شود تا با توجه به چنین عواملی، ضمن شناسایی مجازات متناسب و موثر، اهداف کیفر نیز محقق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون کدام «متهم یا محکوم گردانی» اثرگذار بوده است؟

تاکنون کدام «متهم یا محکوم گردانی» اثرگذار بوده است؟