مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 15:502021-04-23اقتصادي

ورود یکی از مهم ترین محموله های واکسن کرونا به ایران و افزایش سوالات عمومی!


امروز پروازی از مبدا مسکو در تهران فرود آمد که حاوی محموله ای متفاوت بود.

هواپیمایی که یکصد هزار دوز دیگر واکسن اسپوتنیک وی به ایران آورد تا مجموع واکسن وارد شده به کشورمان را از مرز دو میلیون دوز عبور دهد.

- بانک سلولی مجموعه ای از سلول های زیستی خاص است (مثل سلول های کلیه حیوانی مانند میمون) که برای کشت ویروس استفاده می شود و در فرایند ساخت واکسن اسپوتنیک، به کشت آدنا ویروس اختصاص پیدا می کند.

ویروسی که پایه ساخت بسیاری از واکسن ها قرار گرفته و جز روس ها، برخی دیگر از کشور ها هم برای ساخت واکسن کووید 19 از آن بهره گرفته و برخی موفق و بعضی شکست خورده اند.

از جمله کشور هایی که کوشید با آدنا ویروس به نبرد کرونا برود و شکست خوردف استرالیاست و از جمله کشور هایی که در این مسیر موفق شد، سوئد-انگلیس بودند که با شرکت آسترازنکا-آکسفورد در میان تولید کنندگان فعلی واکسن کرونا در جهان شناخته می شوند.

مسیری که روس ها با تفاوتی خاص آن را پیش بردند و در نتیجه واکسنی به غایت ارزشمند و موفق تر از نمونه های مشابه به دست آورند.

شاخصه ویژه واکسن اسپوتنیک، بهره مندی آن از دو تیپ متفاوت آدنا ویروس است که موجب شده دوز یادآور واکسن با دوز اولیه آن فرق داشته باشد و ایمنی زایی ناشی از تزریق آن بسیار بالاتر باشد؛ بالغ بر 92 درصد و شبیه به دو واکسن فایزر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود یکی از مهم ترین محموله های واکسن کرونا به ایران و افزایش سوالات عمومی!

ورود یکی از مهم ترین محموله های واکسن کرونا به ایران و افزایش سوالات عمومی!