مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 14:402021-04-23سياسي

از نوای اذان مؤذن زاده و دعای افطار تا جزء دهم قرآن


علامه طباطبایی (ره) درباره این ماه می گفت: «تقوا تنها از راه روزه و خودداری از شهوات، به دست می آید… چون کسی که خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن، - ماه مبارک رمضان 1442 هجری قمری به دهمین روز خود رسید تا با این امید که آثار روزه در این روزها در جسم و روحمان مشخص شده باشد، به دعا برای بیماران بنشینیم و در این شب های نه چندان طولانی، به کمک مستمندان بشتابیم.

علامه طباطبایی (ره) درباره این ماه می گفت: تقوا تنها از راه روزه و خودداری از شهوات، به دست می آید… چون کسی که خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن، نوشیدن و عمل جنسی که امری مباح است، اجابت می کند، قهراً در اجابت دعوت به اجتناب از گناهان و نافرمانی ها، شنواتر و مطیع تر خواهد بود؛ این است معنای آن که فرمود: لعلکم تتقون .

در حدیث معراج داریم که پیغمبر اکرم(ص) وقتی به معراج رفت، در آنجا خطاب شد یَا أحْمَدُ هَلْ تَعْلَمُ مَا مِیرَاثُ الصَّومِ ؛ ای احمد، می دانی روزه چه اثری در پی دارد و چه چیزی به ارث می گذارد؟ قَالَ: لَا.

ثُمَّ قَالَ: مِیرَاثُ الصَّومِ قِلَّهُ الْأکْلِ وَ قِلَّهُ الْکَلَامِ وَ مِیرَاثُ الصَّمْتِ أنَّهَا تُورِثُ الْحِکْمَهَ وَ هِیَ تُورِثُ الْمَعْرِفَهَ وَ تُورِثُ الْمَعْرِفَهُ الیَقِینَ فَإذَا اسْتَیْقَنَ الْعَبْدُ لَا یُبَالِی کَیْفَ أصْبَحَ بِعُسْرٍ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نوای اذان مؤذن زاده و دعای افطار تا جزء دهم قرآن

از نوای اذان مؤذن زاده و دعای افطار تا جزء دهم قرآن