مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-23بين الملل

مخالفان چاد انتصاب پسر ادریس دبی در قدرت را کودتا خواندند


مخالفان سیاسی در کشور چاد از ارتش این کشور خواستند قدرت را در پی کشته شدن ادریس دبی ایتنو، رییس جمهور پر سابقه آن، به یک دولت انتقالی غیر نظامی واگذار کند و انتصاب فوری پسر این رییس جمهور فقید به عنوان رهبر موقت را در سطح کودتا دانستند.

- مخالفان چاد انتصاب پسر ادریس دبی در قدرت را "کودتا" خواندند مخالفان سیاسی در کشور چاد از ارتش این کشور خواستند قدرت را در پی کشته شدن ادریس دبی ایتنو، رییس جمهور پر سابقه آن، به یک دولت انتقالی غیر نظامی واگذار کند و انتصاب فوری پسر این رییس جمهور فقید به عنوان رهبر موقت را در سطح "کودتا" دانستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همچنان که شورشیان مقصر اعلام شده از بابت مرگ ادریس دبی تهدید به تصرف شهر انجامنا پایتخت چاد کرده اند، برخی ساکنان این شهر یک میلیون نفری نگران تشدید خشونت ها شده و شروع به ترک شهر کرده اند.

حدود 30 حزب سیاسی مخالف در چاد اعلام کردند تصمیم به عدم به رسمیت شناختن شورای نظامی انتقالی این کشور که تشکیل آن روز سه شنبه همزمان با مرگ دبی اعلام شد گرفته اند.

ساکسس ماسرا، یک رهبر مخالفان چاد در پیامی ویدیویی که در اینترنت منتشر شد گفت: مردم چاد به ما می گویند که خواستار انتقال قدرت خاندانی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفان چاد انتصاب پسر ادریس دبی در قدرت را کودتا خواندند

مخالفان چاد انتصاب پسر ادریس دبی در قدرت را کودتا خواندند