مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-04-23اقتصادي

کاهش 34 درصدی آب در مخازن نیروگاه های برقابی


این امکان وجود دارد که بتوانیم وسایل سرمایشی ادارات را از دور نظارت و مانیتور کنیم و در صورتی که اضافه مصرف مشاهده شد، برق شان را کنترل و یا قطع می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت تامین برق در پیک تابستان با توجه به از مدار خارج شدن برقابی ها به دلیل کم بارشی اظهار داشت: امسال به دلیل کم بارشی که از سال گذشته داشته ایم مخازن نیروگاه های برقابی حدود 34 درصد آب کمتری در اختیار دارند که منجر به محدودیت تولید برق از این نیروگاه ها خواهد شد.

وی افزود: در ظرفیت نیروگاهی کشور پیش بینی شده بود که نیروگاه های برقابی برای تولید برق در تابستان مورد استفاده قرار گیرند، اما امسال محدودیت داریم، بنابراین برنامه های ما بر اساس توسعه تولید نیروگاهی کشور بنا شده که خوشبختانه از پیک سال گذشته تا پیک سال جاری در تابستان حدود 2500 مگاوات نیروگاه جدید اعم از حرارتی، سیکل ترکیبی، مقیاس کوچک و تجدیدپذیر را وارد مدار خواهیم کرد که به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود و در شبکه مورد نیاز هم دچار محدودیت نشویم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: سال جاری نیز برنامه های مدیریت مصرف که سال گذشته منجر به این شد که بدون خاموشی برنامه ریزی شده از تابستان عبور کنیم، به قوت خود باقی است و لازم است برای جبران کمبود آب طرح های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 34 درصدی آب در مخازن نیروگاه های برقابی

کاهش 34 درصدی آب در مخازن نیروگاه های برقابی