مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-22بين الملل

ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع انسانی در تیگرای اتیوپی


شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع بشردوستانه در منطقه تیگرای در اتیوپی و گزارش های موجود درباره نقض حقوق بشر در این کشور از جمله خشونت جنسی علیه زنان ابراز کرد.

- شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع بشردوستانه در منطقه تیگرای در اتیوپی و گزارش های موجود درباره نقض حقوق بشر در این کشور از جمله خشونت جنسی علیه زنان ابراز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: اعضای شورا نگرانی عمیق خود را از پیشینه گزارش های نقض حقوق بشری، از جمله قرار گرفتن زنان و دختران در معرض خشونت جنسی در منطقه تیگرای را اعلام کردند.

این شورا همچنین خواستار رسیدگی فوری در مورد این تخلفات و مجازات مرتکبان این تخلفات شد.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد که خشونت جنسی به عنوان سلاحی در منطقه تیگرای اتیوپی مورد استفاده قرار می گیرد و این نشان می دهد شرایط در آنجا بهبود نیافته است.

نیروهای اریتره برای حمایت از نیروهای دولت فدرال اتیوپی در برابر شورشیان جبهه مردمی برای آزادی تیگرای در درگیری که از نوامبر گذشته ادامه دارد، مداخله کرده اند.

ماه گذشته ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی به حضور نیروهای اریتره در کشورش اعتراف کرد و در مورد آغاز خروج آن صحبت کرد ، در حالی که مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع انسانی در تیگرای اتیوپی

ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع انسانی در تیگرای اتیوپی