مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 12:552021-04-22پزشكي

4 توصیه سلامتی برای ایام روزه داری


مطالعات متعددی نقش موثر روزه داری را در سلامتی به خصوص تاثیر آن بر سطح گلوکز و چربی های خون، فشار خون، کنترل وزن و در نتیجه کنترل یا بهبود بیماری های مختلف نشان داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مورد اغلب بیماری هایی که عادات غذایی غلط، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارند، روزه داری مفید است.

در عین حال پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره مند شد.

1.

مواد مغذی خوب و سالم در این ماه، بازه زمانی کوتاهی برای فراهم کردن مواد مغذی خوب مورد نیاز بدن وجود دارد، بنابراین باید روی مصرف غذاهای سالم و باکیفیت تمرکز کرد.

هنگام افطار، آب زیادی بنوشید و میزان متعادلی از کربوهیدرات های نشاسته دار، سبزیجات، پروتیین و لبنیات بخورید تا چربی های طبیعی بدنتان را تامین کنید.

مصرف این موادمغذی در وعده غذایی، باعث می شود بدن شما همواره به آب لازم دسترسی داشته باشد و برای زمانی طولانی تر سیر بماند.

حتی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود که به ویژه در سال جاری به دلیل همه گیری کرونا اهمیت دارد.

برای سحری غذاهایی را مصرف کنید که قند پایینی دارند؛ نظیر غلات، میوه ها و سبزیجات از جمله جو دوسر، چاودار، جو، برنج قهوه ای، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 توصیه سلامتی برای ایام روزه داری

4 توصیه سلامتی برای ایام روزه داری