مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-22سياسي

کدام گرسنه ای است که هرگز سیر نمی شود؟/تاکید روایات بر فقر زدایی از جامعه اسلامی


در جامعه پویای دینی مسلمان واقعی هرگز نمی توانند ببینند کسی به خاطر گرسنگی، دین و ایمانش تحت تأثیر قرار گیرد.

- خبرگزاری مهر - گروه دین و آیین: یکی از دعاهایی که به خواندن آن بعد از هر نماز واجب در ماه مبارک رمضان سفارش شده است، دعایی است که با جمله اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَی أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ آغاز می شود.

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده هر که این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند، گناهان او تا روز قیامت آمرزیده شود.

این دعا توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی استاد حوزه علمیه تهران شرح داده شده است و امروز در ششمین روز از ماه مبارک رمضان با اشاره به فرازی از این دعا که می فرماید اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جائعٍ ، که درباره اهمیت توجه انسان به هم نوعان و ضرورت کمک به دیگران مطالبی تقدیم مهمانان ماه ضیافت الهی می شود: انسان در کنار دعاهایی که انجام می دهد باید راهکارهای ارزشمندی برای برون رفت مردم از مشکلات و معضلات اجتماعی در پیش پای یکدیگر بگذارند.

زمانی که انسان در این دعا می گوید اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جائعٍ ، در اصل اعلام می کند و با تمام توان فریاد می زند که ای بشریت، انسان در کنار ارتباط با خدا، ارتباط با انسان را نیز باید داشته باشد و توجه به این امر بخشی از دین معرفی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام گرسنه ای است که هرگز سیر نمی شود؟/تاکید روایات بر فقر زدایی از جامعه اسلامی

کدام گرسنه ای است که هرگز سیر نمی شود؟/تاکید روایات بر فقر زدایی از جامعه اسلامی