مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-04-22اقتصادي

واکسن کرونا روسی در ایران تولید می شود/ ارسال ششمین محموله واکسن از روسیه به ایران


به نظر می رسد زیرساخت و خطوط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آماده است، مهم تامین مواد اولیه و جانبی است تا کار تولید شروع شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه با همکاری مشترک شرکت های ایرانی و شرکت گامالیای روسیه در ایران به صورت انبوه تولید می شود.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه افزود: سه شرکت ایرانی داوطلب تولید مشترک واکسن کرونای اسپوتنیک در ایران هستند و از طریق سفارت ایران در روسیه به موسسه گامالیا معرفی شدند، یکی از این شرکت ها از بقیه جلوتر است البته دو شرکت دیگر هم پشت سر آن هستند و هر سه شرکت توانایی تولید این واکسن را در ایران دارند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد زیرساخت و خطوط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آماده است، مهم تامین مواد اولیه و جانبی است تا کار تولید شروع شود، به محض اینکه این امکانات آماده شود و طرف روس، سل بانک را در اختیار این شرکت ها قرار دهد از زمان در اختیار گذاشتن سل بانک به شرکت های ایرانی بعد از 45 روز تا دو ماه، اولین تولیدات واکسن اسپوتنیک در ایران وارد بازار می شود.

جهانپور گفت: هنوز زمان دقیق در اختیار گذاشتن سل بانک و شروع فرآیند تولید در این شرکت ها مشخص نیست اما به نظر می رسد حداقل دو ماه تا زمان تولید این واکسن ها در کشور زمان نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا روسی در ایران تولید می شود/ ارسال ششمین محموله واکسن از روسیه به ایران

واکسن کرونا روسی در ایران تولید می شود/ ارسال ششمین محموله واکسن از روسیه به ایران