مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-04-22بين الملل

ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد


در حالی که نخست وزیر ژاپن در بیانیه مشترک خود با رییس جمهور آمریکا در اواسط ماه آوریل از تایوان یاد کرده بود، وی چند روز بعد تصریح کرد که اگر چین تصمیم بگیرد تایوان را به زور پس بگیرد، - کشورش در جنگ مشارکت نظامی نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اسپوتنیک، برای اولین بار در 52 سال گذشته، در 16 آوریل در بیانیه مشترک یوشیهیده سوگا و جو بایدن از جزیره تایوان نام برده شد که بر اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان و حل و فصل صلح آمیز مشکلات تاکید شد.

اما نخست وزیر ژاپن بعدا در پاسخ به سوال یکی از اعضای پارلمان ژاپن در مورد جزییات تعهد ژاپن به تایوان، پاسخ داد که این بیانیه هیچ گونه مشارکت نظامی را پیش بینی نمی کند.

یوکو ایتو، استادیار روابط بین الملل در دانشگاه واسدا توکیو در مصاحبه ای اعلام کرد که علی رغم چنین موضع گیری از سوی نخستوزیر ژاپن، احتمال کمک لجستیکی ژاپن به آمریکا در صورت درگیری نظامی در منطقه وجود دارد و می بایست به مردم ژاپن اعلام کند که آنها برای تایوان وارد جنگ نخواهند شد.

وی افزود که قانون اساسی دست سوگا را بسته و همین باعث می شود او فقط ارتش را برای دفاع از مردم و متحدان اعزام کند.

وزارت خارجه چین از اشاره مشترک ژاپنی-آمریکایی به تایوان انتقاد کرده و از این دو کشور خواست مداخله فوری در امور داخلی چین و آسیب رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد

ژاپن برای دفاع از تایوان، مداخله نظامی نخواهد کرد