مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-04-22اقتصادي

طراحی خودروی خودران با همکاری دانشگاه تهران در کشور کلید خورد


محققان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در یک شرکت دانش بنیان با همکاری دانشگاه تهران در صدد هستند که خودروهای خودران را در کشور طراحی و به تولید برسانند.

- علی رسولی زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کشورهای پیشرو و شرکت های بزرگ تولیدکننده اتومبیل های خودران، جایگاه فعلی خود را مدیون تصمیمات هوشمندانه مدیران دهه های گذشته می دانند، چرا که در حقیقت بذر هوش مصنوعی و صنایع هوشمند در دهه های پیشین در این کشورها کاشته شده و با توسعه نرم افزارهای هشداردهنده و نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان دستیار راننده آغاز شده است.

وی افزود: این نرم افزارها به کمک ابزارهای یادگیری تقویتی، قدرتمندتر شده اند و اکنون در اتومبیل های فوق پیشرفته خودران استفاده می شوند.

سیستم هوشمندی که در این ماشین ها به کار گرفته می شود، در حقیقت راننده هوشمند این اتومبیل هاست.

رسولی زاده خاطر نشان کرد: برای بومی سازی این فناوری در صنعت خودرو، باید طراحی هایی انجام دهیم که از یک سو با آخرین دستاوردهای دنیای فناوری هماهنگ بوده و از سوی دیگر، کاربردی و با بافت بومی و جغرافیای کشور منطبق باشد.

مدیر شرکت دانش بنیان عنوان کرد: توسعه در حوزه خودروهای خودران، گام بلند دیگری است که در حوزه توسعه صنایع هوشمند در حال تحقق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی خودروی خودران با همکاری دانشگاه تهران در کشور کلید خورد

طراحی خودروی خودران با همکاری دانشگاه تهران در کشور کلید خورد