مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-04-22سياسي

جزییات هزینه نشر مقالات پژوهشی و شیوه پرداخت/ جریمه نشریات متخلف اعلام شد


مدیر کل دفتر سیاستگذاری و امور پژوهشی وزارت علوم جزییات آیین نامه تعیین هزینه انتشار مقاله در نشریات داخلی را اعلام کرد.

- محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزییات آیین نامه تعیین هزینه پردازش مقاله در نشریات علمی دسترسی باز، گفت: نشریات علمی در دنیا به دو شیوه دسترسی باز و اشتراکی عرضه می شوند؛ نشریات گروه اول نشریاتی هستند که مقالات آنها در اختیار همگان قرار می گیرد و معمولاً در قبال هزینه انجام شده مانند انتشار، داوری و انتشار مبلغی را از نویسندگان دریافت می کنند.

وی افزود: مقالات گروه دوم اما آن هایی هستند که ضمن عقد قرارداد میان یک ناشر با نشریه یا صاحب امتیاز نشریه در ازای فروش امتیازهای نشریه قسمتی از درآمد سالیانه را از سوی ناشر به صاحب امتیاز نشریه پرداخت می کند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: در راستای تعیین ضوابط و ساماندهی، دریافت هزینه پردازش یا همان انتشار مقاله در نشریات داخلی نشریات دسترسی باز این آیین نامه تدوین شد و امروز توسط وزیر علوم ابلاغ شد.

شریفی اضافه کرد: نشریات برای اخذ موافقت با دریافت هزینه انتشار از نویسندگان مقالات، باید درخواست خود را به شورای موسسه یا هیئت مدیره انجمن علمی (صاحب امتیاز نشریه) ارسال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات هزینه نشر مقالات پژوهشی و شیوه پرداخت/ جریمه نشریات متخلف اعلام شد

جزییات هزینه نشر مقالات پژوهشی و شیوه پرداخت/ جریمه نشریات متخلف اعلام شد