مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 02:202021-04-21اقتصادي

زحمت کشی در ایلام، روغن کشی در استان های دیگر/ روغنی که نانی از آن چرب نمی شود


در حالی که شهرستان دهلران به عنوان قطب تولید دانه های روغنی شناخته می شود که این تولیدات به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان، برای فرآوری به سایر استان های کشور منتقل می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، مهم ترین و مطمئن ترین منابع کسب درآمد برای کشور در حال حاضر، درآمدهای غیر نفتی است که در این میان بخش کشاورزی می تواند نقش به سزایی را در این زمینه داشته باشد.

 شهرستان دهلران در حالی به عنوان قطب تولید دانه های روغنی کلزا و کنجد در استان ایلام شناخته می شود که این محصولات را به صورت خام و در نبود صنایع تبدیلی به دیگر مناطق کشور ارسال و به فروش می رساند.

هم اکنون این شهرستان با ظرفیت 50 درصد کل تولیدات بخش کشاورزی استان ایلام، به عنوان قطب اصلی تولید کشاورزی در استان شناخته می شود.

از مهمترین محصولات تولیدی در شهرستان دهلران، رونق کشت دانه های روغنی کنجد و کلزا است که هر ساله با استقبال بسیار خوب کشاورزان منطقه مواجه می شود.

مقاومت این محصولات در مقابل تنش های آبی و سازگاری آب و هوا و خاک منطقه و همچنین درآمد خوب باعث استقبال کشاورزان از کشت این دانه های روغنی در شهرستان شده است.

اما این تولیدات به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان ایلام، برای فرآوری به سایر استان های کشور نظیر اصفهان و کرمانشاه منتقل می شوند و کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زحمت کشی در ایلام، روغن کشی در استان های دیگر/ روغنی که نانی از آن چرب نمی شود

زحمت کشی در ایلام، روغن کشی در استان های دیگر/ روغنی که نانی از آن چرب نمی شود