مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 00:052021-04-21پزشكي

چاپ زیستی لوزالمعده می تواند به دیابت پایان دهد


دانشمندان به تازگی موفق به زیست چاپ لوزالمعده شده اند که علاوه بر توانایی پایان دادن به انجام آزمایشات روی حیوانات می تواند به بیماری دیابت در جهان نیز پایان دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس گزارش وب سایت رسمی مؤسسه پلی تکنیک فدرال لوزان(EPFL)، یک شرکت به تازگی یک سیستم جدید با قابلیت چاپ بافت بیولوژیکی در مدت سریع و باورنکردنی 30 ثانیه ایجاد کرده است که یک روش احتمالی برای پایان دادن به دیابت ایجاد می کند.

فناوری این شرکت که Readily3D نامیده می شود، استفاده گسترده ای در یک پروژه بزرگ اروپایی برای ساخت یک مدل زنده از لوزالمعده انسان که می تواند یک جایگزین ایمن برای آزمایش داروهای جدید باشد، داشته است.

به گفته متخصصان، فناوری چاپ زیستی یک روز حتی ممکن است اندام های زنده پیوندی را فراهم کند.

جریان طراحی و چاپ سه بعدی این لوزالمعده(پانکراس) به صورت طراحی روی صفحه رایانه آغاز می شود و یک ماکت دیجیتالی کوچک از لوزالمعده انسان به وجود می آید.

اما به شکلی باورنکردنی، چاپ این بافت با رگ های خونی و همه چیزهای دیگرش از یک نمونه کوچک از سلول های بنیادی فقط 30 ثانیه طول می کشد.

این موفقیت از طریق به کارگیری فناوری جدیدی که در آزمایشگاه دستگاه های فوتونیک کاربردی (LAPD) موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس ابداع شده است، امکان پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ زیستی لوزالمعده می تواند به دیابت پایان دهد

چاپ زیستی لوزالمعده می تواند به دیابت پایان دهد