مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 20:352021-04-21بين الملل

نکاتی درباره خشکسالی/شدیدترین نوع خشکسالی چیست؟


 خشکسالی یکی از پدیده های هواشناختی و جدایی ناپذیر از شرایط اقلیمی در کشورهای واقع در عرض های جنب حاره ای مانند ایران است.

در این مناطق که بیشترین بیابان های جهان را داراست، -  خشکسالی یکی از پدیده های هواشناختی و جدایی ناپذیر از شرایط اقلیمی در کشورهای واقع در عرض های جنب حاره ای مانند ایران است.

در این مناطق که بیشترین بیابان های جهان را داراست، خطر خشکسالی وجود دارد و این پدیده پیامدهای نامطلوبی را به همراه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به طور کلی ویژگی ها و اثرات خشکسالی مانند شدت، مدت و بزرگی آن از محلی به محل دیگر متفاوت است.

در مناطق خشک و نیمه خشک اثرات کمبود بارندگی روی منابع آب به سرعت آشکار می شود.

به بیان دیگر در مناطقی که به طور طبیعی دارای محدودیت منابع آب هستند، بروز خشکسالی تاثیرات منفی بیشتری به دنبال دارد وحتی می تواند به بحران منتهی شود.

در بیشتر موارد خشکسالی های هواشناسی به وقوع خشکسالی های بعدی ازجمله خشکسالی کشاورزی و خشکسالی آبشناسی و درمواردی که چندین سال ادامه یابد به خشکسالی اقتصادی و اجتماعی منتهی می شود هر چه شدت و گستره خشکسالی بیشتر باشد، تاثیرات آن عمیق تر خواهد بود.

مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گزارش داده است که در گذشته برخی خشکسالی ها به طور محدود و بعضا گسترده ایران را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره خشکسالی/شدیدترین نوع خشکسالی چیست؟

نکاتی درباره خشکسالی/شدیدترین نوع خشکسالی چیست؟