مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-04-21بين الملل

پایگاه خبری آمریکایی: تجارت با ایران به ثبات آسیای میانه کمک می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری هیل در یادداشتی نوشت؛ از نظر آمریکا، ایران حامی دولت تروریسم و خطری برای گسترش سلاح های هسته ای است، - پایگاه خبری هیل نوشت؛ سیاست های آمریکا در تحریم و منزوی کردن ایران، باری بر دوش آسیای میانه است و روابط تجاری سالم میان ایران و شرکایش در آسیای میانه، استقلال کشورهای این منطقه را حفظ و به ثبات منطقه ای کمک خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، پایگاه خبری هیل در یادداشتی نوشت؛ از نظر آمریکا، ایران حامی دولت تروریسم و خطری برای گسترش سلاح های هسته ای است، اما جمهوری اسلامی ایران برای همسایگانش در آسیای میانه یک فرصت تجاری به شمار می رود.

ایران به آسیای میانه توجه دارد و دیپلمات های این کشور طی ماه های اخیر به عنوان بخشی از سیاست نگاه به شرق ، به 5 کشور این منطقه سفر کرده اند.

در آوریل 2021، ایران و تاجیکستان بر سر تقویت همکاری های نظامی توافق کردند.

به نوشته این پایگاه خبری- تحلیلی آمریکایی، در واقع، استفاده از لغت پتانسیل در روابط ایران و این کشورها اشتباه است، زیرا کشورهای همسایه آسیای میانه در تلاشند تا روابط تجاری موجود با ایران را گسترش دهند؛ * قزاقستان قزاقستان که بزرگ ترین اقتصاد آسیای میانه را دارد، اخیرا همکاری با ایران را مطرح کرده است که احتمالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه خبری آمریکایی: تجارت با ایران به ثبات آسیای میانه کمک می کند

پایگاه خبری آمریکایی: تجارت با ایران به ثبات آسیای میانه کمک می کند