مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 18:502021-04-21سياسي

شرکت در انتخابات، نمونه استفاده از حق شهروندی است


یکی از حقوق اولیه شهروندی، استفاده از حق رای دادن و شرکت در انتخابات است و هر کس از این حق استفاده نکند در واقع حق خود را به دیگری سپرده تا از آن به صلاح خود استفاده کند که ممکن است نتیجه دلخواه را در پی نداشته باشد.

- نادر نوروزی استاد حقوق شهروندی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات، گفت: یکی از حقوق اولیه شهروندی، استفاده از حق رای دادن و شرکت در انتخابات است و هر کس از این حق استفاده نکند در واقع حق خود را به دیگری سپرده تا از آن به صلاح خود استفاده کند که ممکن است نتیجه دلخواه را در پی نداشته باشد.

اظهار داشت: جامعه همانطور که محدودیت هایی را بر فرد اعمال می کند در برابر آن برای او حقوقی را قائل میشود و حمایت هایی را از این فرد انجام می دهد و این رابطه متقابل بین فرد و جامعه است که منشاء حق و تکلیف می شود.

  معاون کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی افزود: یکی از مهمترین حقوقی که جامعه باید برای شهروندان خود فراهم کند، موضوع حق انتخاب سرنوشت است به همین دلیل می بینیم که موضوع انتخاب کردن در عرصه های مختلف همواره موضوع بسیار جدی و چالش مهم بشر در حقوق شهروندی بوده است که نمونه قابل لمس آن موضوع انتخابات است به همین دلیل اگر قرار است هر فرد بتواند از این حق استفاده کند باید بتواند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت در انتخابات، نمونه استفاده از حق شهروندی است

شرکت در انتخابات، نمونه استفاده از حق شهروندی است