مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 18:452021-04-21سياسي

چرا گارد ملی به سپاه پاسداران تغییر نام داد؟


دولت موقت برای دفاع از دستاوردهای انقلاب به فکر تشکیل گارد ملی افتاد، اما برخی از همفکران سیاسی این دولت گارد ملی را تداعی کننده نام گارد جاویدان شاهنشاهی دانستند و آن را نپسندیدند و پیشنهاد گذاشتن نام سپاه پاسداران به نیروی تازه نفس محافظ دستاوردهای انقلاب را مطرح کردند.

- دولت موقت برای دفاع از دستاوردهای انقلاب به فکر تشکیل گارد ملی افتاد، اما برخی از همفکران سیاسی این دولت گارد ملی را تداعی کننده نام گارد جاویدان شاهنشاهی دانستند و آن را نپسندیدند و پیشنهاد گذاشتن نام سپاه پاسداران به نیروی تازه نفس محافظ دستاوردهای انقلاب را مطرح کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز دوم اردیبهشت ماه چهل و سومین سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است.

وضعیت نابسامان و پر هرج و مرج روزها و ماههای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد در کنار ارتش، ژاندارمری، شهربانی، کمیته ها و بسیج مردمی چهار گروه شبه نظامی دیگر تحت مدیریت مرحوم آیت الله حسن لاهوتی، شهید محمد منتظری، عباس زمانی معروف به ابوشریف و نهضت آزادی برای مهار نابسامانی های خیابانی و مبارزه با گروهک های ضد انقلاب احساس مسئولیت کنند، اما این وضعیت به مرور موجب ایجاد موازی کاری، چند دستگی، تداخل کاری و هرج و مرج و اختلاف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گارد ملی به سپاه پاسداران تغییر نام داد؟

چرا گارد ملی به سپاه پاسداران تغییر نام داد؟