مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 17:052021-04-21سياسي

وقف نامه های حرم امام رضا(ع) ویژه رمضان/ از افطار زائران تا شمع روشنایی شب های قدر


بهار قرآن است و شمیم شکوفه های دل انگیز مناجات و رایحه روح بخش بندگی خدا صحن و سرای رضوی را پُر کرده است.

عطری جان بخش که بر اساس اسناد تاریخی آستان قدس رضوی سال هاست در این قطعه از بهشت جاری است و در ماه پرفضیلت رمضان به اوج خود می رسد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز،  از دیرباز واقفان بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) نگاه ویژه ای به برگزاری آیین های مذهبی در ماه رمضان داشتند و عواید تمام یا بخشی از املاک و اموال وقفی خود را به تعظیم و ترویج شعائر مذهبی و تقویت مبانی دینی، برگزاری مجالس تعزیه داری، اطعام روزه داران، کمک به فقرا و مستمندان در این ماه مبارک اختصاص داده اند.

در این گزارش وقف نامه های قدیمی آستان قدس رضوی را ورق زده و با منتخبی از موقوفات مناسبتی رمضان حرم مطهر امام مهربانی ها درگذشته های دور آشنا می شویم.

 از افطاری تا روضه خوانی مرحوم محمود بیگا ، یکی از واقفان نیک اندیش حرم آستان مقدس رضوی است که موقوفات خود را به ماه رمضان اختصاص داده.

این زنده یاد رقباتی شامل پنج دانگ کل مزرعه خیرآباد محرابخانی معروف به محمودآباد، دو دانگ قنات درویش بیگ و شش و نیم جریب زمین در مشهد مقدس را در سال 1120 هجری قمری برای مصارف نایب الزیاره واقف و ایتام سادات وقف آستان قدس رضوی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف نامه های حرم امام رضا(ع) ویژه رمضان/ از افطار زائران تا شمع روشنایی شب های قدر

وقف نامه های حرم امام رضا(ع) ویژه رمضان/ از افطار زائران تا شمع روشنایی شب های قدر